About Me

My photo
Lahirnya ramai wanita hebat yang mempunyai minda kelas pertama, menyedarkan aku bahawa diri ini jangan terus ego supaya aku dapat meneruskan perjalanan hidup yang lebih baik bagi hari-hari yang mendatang. Memahami diri seorang wanita bagai tiada penghujungnya kerana kelembutan mereka mengatasi kegagahan lelaki mampu menggoncangkan dunia. Justeru, usaha diri ini tidak kenal erti penat untuk terus memahami ciptaan Tuhan yang dikenali sebagai WANITA.

Thursday, March 3, 2011

TIDAK PELIK TAPI BENAR: SEORANG WANITA DIJATUHI HUKUMAN GANTUNG SEJAK 3 TAHUN LALU MASIH HIDUP HINGGA SAAT INI.

Kejadian ini berlaku di sebuah negeri Timur Tepi, yang mempunyai kepadatan penduduk yang sendat. Saat ilusi ku meniti titian usang di kampung ini, aku dikejutkan dengan berita yang terpampang pada tembok yang memecahkan record Tembok Besar Cina yang diberi nama oleh penduduk kampung tersebut Tembok Besar Otak Bersaraf..sungguh menakjubkan. Berita mengenai seorang wanita dihukum gantung sejak 3 tahun yang lalu masih bernyawa hingga saat ini. Catatan berita terbitan Suratkhabar BERITA HARIMAGINASI seperti dibawah:
          PENERIMA HUKUMAN : WANITARI BTE BAPHADIA
          PENGHUKUM : LAKINYAMAT BIN LAKIMAKLAKINYA
          TARIKH JATUH HUKUM : 2008
          BENTUK HUKUMAN : DIBIAR GANTUNG TIDAK BERTALI
          KESAN PADA MASYARAKAT : TERKENA

25 comments:

  1. agak agak dia nak tali tak??hihi

    ReplyDelete
  2. perghh...20 tahun selagi nyawa tuhan tak ambil..tak mati-mati wanita ni

    ReplyDelete
  3. lamanya dia bertahan tapi mana lakinya,,ih!ih! nak ajer aku bantu..

    ReplyDelete
  4. tak baik la she ko kena kan kita org...jaga ko nanti..aku ikat ko nanti ngan tali..

    ReplyDelete
  5. nama-namanya kok unik mmbangat si..hihi

    ReplyDelete
  6. nama-namanya kok unik mmbangat si..hihi

    ReplyDelete
  7. kalau lelaki ditinggal isteri..digantung tidak ber..ber apa?sapa pandai!?

    ReplyDelete
  8. kesian tau org perempuan selalu dianyai..sampainya hati mu!!

    ReplyDelete
  9. ceh!....ingtkan memang betul bila dh kena gantung x mati....rupenye gantung x bertali....elleh....

    ReplyDelete
  10. kesian kat pompuan tu kan...ish! lelaki ni tolong la rasional cikit.....

    ReplyDelete
  11. org lelaki kena tinggal isteri...hmmm..lagi kawin berkali-kali...ikat tali itu tali ini

    ReplyDelete
  12. nasib baik hukumnya bukan la digantung tidak bertali pusat..lagi nyaye

    ReplyDelete
  13. uah ayam nampak dikaki, malang mini d waktu pagi..kekek

    ReplyDelete
  14. mampu ke exhibit ko nk bagi tali..tggu lah dia settle dulu...

    ReplyDelete
  15. tidak tidak laut..ko leh ikat tapi jgn buang aku ke laut

    ReplyDelete
  16. mak ruby 2x entry tu..terkena sampai tersasul ya makcik

    ReplyDelete
  17. kalau suami di tinggal isteri..jgn mare ya..d gantung tak bercoli...kakakakak

    ReplyDelete
  18. zaman skrg bukan pompuan ajer dianyayai..kucing pun kena

    ReplyDelete
  19. apa elleh elleh..jgn le mare..nanti cepat tua..

    ReplyDelete
  20. aku pun kesian tapi aku nk tolong korang tak nak

    ReplyDelete
  21. hahaha..kreatif n perli komen arasong ni

    ReplyDelete
  22. waduh sakit tu bro kena gantung kt tali pusat

    ReplyDelete