About Me

My photo
Lahirnya ramai wanita hebat yang mempunyai minda kelas pertama, menyedarkan aku bahawa diri ini jangan terus ego supaya aku dapat meneruskan perjalanan hidup yang lebih baik bagi hari-hari yang mendatang. Memahami diri seorang wanita bagai tiada penghujungnya kerana kelembutan mereka mengatasi kegagahan lelaki mampu menggoncangkan dunia. Justeru, usaha diri ini tidak kenal erti penat untuk terus memahami ciptaan Tuhan yang dikenali sebagai WANITA.

Wednesday, February 16, 2011

MENGKAFIRKAN MENDAHULUI MENGISLAMKAN??!!

PANDAI CAKAP
SUSAH NAK BUAT
Kebelakangan ini, ia mudah dilontarkan oleh mereka yang mulut tidak diinsurankan. Entah cakap guna otak atau guna ilmu. Sejenak menikmati sarapan Maggie dengan buah hatiku, nontonlah kami TV3 SPM..mengenai seorang Hajjah orang putih muaalaf. Dia membawa isu bagaimana hendak menarik minat lebih ramai orang-orang Eropah menganut Islam kerana fenomena yang berlaku sekarang di sana RAMAI YANG TERTARIK DAN MENGANUT ISLAM. Terasa hina dan kecil diri ini kerana sepanjang hidup aku tidak sekali aku mengislamkan seseorang walaupun itu azamku selama ini. Kita marah apabila mubaligh Kristian cuba mengkristiankan orang Islam…tapi setakat marah *#$@%^*saja kah tindakkan kita. Ada ke kita sebagai rakyat biasa dan sebagai orang Islam sejak dari perut ibu kita hanya berdiam diri dlam mengislamkan seseorang yang bukan Islam??? Lebih ramai pada hari ini kafir mengkafir!!!. RASULALLAH telah melarang kita memanggil seseorang itu walau bukan Islam itu KAFIR! Kerana hak mengkafirkan seseorang itu Allah sahaja. RASULALLAH juga bersabda”Kiranya kamu memanggil seseorang itu..’hai kafir…’dan jika dia mati dalam dirinya masih dan sempat Islam..maka kamu yang memanggil akan dia tadi menjadi kafir…SUBHANAALLAH..marilah kita puan2 dan cik adik2 kita berazam mulai hari ini dalam hidup kita dapat kita sekurang2nya mengislamkan seseorang…INSYAALLAH


21 comments:

  1. memang aku risau pasal isu mengkafirkan ni..tapi bila baca text ni..terasa diri ini masih lemah..

    ReplyDelete
  2. Zaman la ni..yg Islam pn kena 'di Islam kan' jugak..wallahuallam..

    ReplyDelete
  3. ye betul jgk tu..yg Islam pn berkelakuan macam k***r dan tak der identiti Islam mcm mana? kwang3..

    ReplyDelete
  4. aku pun nk cuba tarik org bkn islam masuk islam..insyaallah(baca ikut cara maher zin ya)..kiki

    ReplyDelete
  5. betul tu tapi mengislamkan org yg bkn islam ada tk kita lakukan? rahib2 kristian sgt aktif dlm mengkristiankan tk kira islam ke melayu ke cina ke india ke..jawa ke..

    ReplyDelete
  6. btul tu alal..tapi usha kita spt hajah ni ada tak..iaitu menarik ramai masuk islam??

    ReplyDelete
  7. setidak-tidaknya dia tak kata org lain tu kafir..kweng2

    ReplyDelete
  8. kalau dah setuju..ok..turun tangan..hihi

    ReplyDelete
  9. ALLAH WILL ALWAYS BE YR SIDE..INSYAALLAH(nada maherzain)

    ReplyDelete
  10. aku phm maksud kau exbit..di mana i should start bro??

    ReplyDelete
  11. alamak exhibit lak...sup. lapor aku tgok nick ko ni la

    ReplyDelete
  12. kita ni kalau dpt berita kristian mengkristiankan melayu..angin ajer..tapi tk nk pk sejenak..aap tindakkan kita.

    ReplyDelete
  13. btul tu..pnjgnya nick kau ni..islam prlu kita islamkan memang tanggungjawab kita..tp apa yg rasulaallah membawa ramai masuk islam..kita ada ikut tak? kawan kawan kita ah chong,,jiran kita ramasamy..cheng kok..bak kee..ramdas..berjaya ke kita menarik mereka???

    ReplyDelete
  14. tau xpe..ble bace bnd ni..
    rase diri ni kecik sgt..
    xpernah pn fikir pasal agame..
    lebih pada duniawi jek..
    astgfirullah...

    ReplyDelete
  15. oh ya ke..dah la memang kecik yek...hihi..mudah2an dgn topik seprti ini..ia akan menjadi satu anjakkan paradikma dlam kehidupan seharian kita..

    ReplyDelete
  16. hehe..jahat btl..
    mentang2 mmg kte kecik..

    ReplyDelete
  17. hehe kak d...yang penting D tu huruf besar...jd la follower kak d..dh jd follwer leh sign in n klik iklan nuffnang yg kuar..baca lbih krg tutup balik page tu ya

    ReplyDelete
  18. assalamualikum saudara/ saudari......
    jgnlh kita terlalu bnyk bercerita , komen dan saranan tentang agama kita di atas sesuatu perkara yg kita sendiri tak mampu berbuat.... firman Allah.....(terjemahannya) " akan mengundang kemurkaan KU pd seseorang yang hanya berkata-kata tetapi tidak melakukannya"
    jd sebelom kita komen atau memberi cadangan.... fikir-fikirkan...selamat beramal.....

    ReplyDelete
  19. waalaikummussalam..terimakasih atas komen anda. ini luahan hati untuk meningkatkan iman. selemah-lemah iman kita hanya brdiam diri. ingin rasanya menjejaki sunnah nabi mengembangkan islam bukan sunnah nabi mengkafirkan seseorang..amal dilakukan semata-mata untuk meningkatkan iman...waallahualam

    ReplyDelete