About Me

My photo
Lahirnya ramai wanita hebat yang mempunyai minda kelas pertama, menyedarkan aku bahawa diri ini jangan terus ego supaya aku dapat meneruskan perjalanan hidup yang lebih baik bagi hari-hari yang mendatang. Memahami diri seorang wanita bagai tiada penghujungnya kerana kelembutan mereka mengatasi kegagahan lelaki mampu menggoncangkan dunia. Justeru, usaha diri ini tidak kenal erti penat untuk terus memahami ciptaan Tuhan yang dikenali sebagai WANITA.

Monday, April 4, 2011

SAAT RINDU SEORANG KAKAK MENGGAMIT KENANGAN BERSAMA ADIK KESAYANGAN YANG TELAH TIADA

Kakak paham adelia ada dekat ngan syurga sekarang ni, tapi kenapa adik tinggalkan kakak dengan ayah mommy cepat sangat. Taska tu tak cakap pun dengan kakak kenapa adelia tinggalkan kakak. Kakak fikir kakak boleh main dengan Adelia sekarang ni..sama-sama main sekali dengan kakak nayli, kakak lisa, abang yai, abang fan..sopia, abg shahmy..shahir..ulfa..kak balqis..Adelia tau tak kakak dah tau baca doa makan..kakak bila dah beshar nanti ingin sangat nak ajar adik kakak  doa makan..tapi adelia..Allah dah letakkan adelia kat syurga dulu..terimakasih Allah..kakak doa Tuhan bukak hati orang Tashka tu cerita betul betul pada kakak kenapa Adelia tidur lama shangat ya sayang..Kakak aleysha jugak minta pada Tuhan..kakak jadi orang yang baik-baik..cam mana yek..yang sholehah..adelia paham tak?..supaya kakak dpt masuk syurga juga..sebab adelia tau tak..sampai bila-bila kakak lindu sangat pada adik kakak nii..assalamualaikum sayang..kakak nak gii cari Taska tu..

11 comments:

  1. Menangis I baca posting you yang tersangat hiba in..mencurah2 airmata keluar.
    Ya Allah,tunjukkanlah kepada kami, siapakah ditaska itu yang bertanggung-jawab menyebabkan Adelia meninggalkan kami dalam sekelip mata..ampunkanlah kami.

    ReplyDelete
  2. penulis ini untuk yr info: menulis sambil menitis air mata tanpa henti..betul tu..biarlah kakaknya tahu apa sebenarnya berlaku

    ReplyDelete
  3. hati budak kecil memang itu yang dia orang nak kita faham...sedih sangat

    ReplyDelete
  4. ya allah...damaikan hati anak kecil ini...kami tahu ya allah, yang pergi ke syurga mu akan mendapat kasih sayang mu yang tidak dapat kami gambarkan...kami memohon ya allah, berilah syurga di hati kepada anak kecil yang merindui arwah adiknya ini.
    ya allah, damaikan perasaan ibu bapa yang kehilangan...~!
    Ameeeen Ya Rabbul Alaminnn.

    ReplyDelete
  5. terimakasih atas doa mu Pp..andainya tuan berkesempatan ke Kaabah..panjatkan doa untuk keluarga kami disini agar kami mempunyai kesabaran yang amat tinggi

    ReplyDelete
  6. I linked ur entry in my latest entry. Kami akan ke Mekah 14th April nanti....Inshaallah, saya dan isteri akan panjatkan Doa. Bergenang air mata membaca entry puan...

    ReplyDelete
  7. rindunyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  8. Pp..tkasih sangat-sangat..Doa anda di depan Kaabah nanti hanya Allah yang dapat membalasnya..

    ReplyDelete
  9. sabarlah...saya juga diuji sebegini...yang salah tetap tidak akan mengaku salah.itu hakikat...yang pasti pihak taska pasti akan terima balasan di akhirat nanti..biarlah di dunia mereka terlepas..di akhirat..pasti tidak!

    ReplyDelete
  10. Walaupun masa cepat berlalu, namun AdeLia tetap dalam ingatan kami ... Terbayang2 AdeLia berlari2 , keriangan bersama Bidadari2, di Taman Syurga.

    ReplyDelete